SELAMAT DATANG,AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM...TERIMA KASIH KERANA MELAYARI BLOG WILAYAH SELATAN,MOGA SEGALA MAKLUMAT DAN MAKLUMAN YANG ADA INI SERBA SEDIKIT DAPAT MEMBANTU ANDA SECARA TIDAK LANGSUNG...SELAMAT MELAYARI...

Monday, August 25, 2008

SEMOGA BERJAYA

aSSalamualaikum....ya ahlil LZS....alhamdulillah kita panjatkan kepada Ilahi atas barakah yang tidak terhingga dikurniakan kepada pentadbir2 zakat seluruh dunia...kalau semacam ini natijahnya yang berlaku kepada semua penerima yang akur dan sedar akan tanggungjawab dan peranan mereka apabila menerima bantuan maka rasanya tak susah kerja para2 amil yang bertugas...esok2 ada jawapan yang nak diberikan apabila ditanya kelak.....

Baru-baru ni saya sempat ker Semenyih...pasar paginya perghhhh macam2 ada....sekian lama saya kesana namun baru hari ni saya terserempak dengan mereka2 ini....rasanya ada banyak lagi tapi sepanjang berada di LZS baru satu yang ku lihat berada diluar kotak pemikiran LZS sebegini yang didepan mata begini.......kalau dekat seksyen 3 Shah Aalam tu banyak....tapi kalau kat Wilayah Selatan ni...hmmmmmmmm ntahlah....agaknya dah kena tarbiah dengan ostad KOKONG kot......ada hikmah rupanya kokong masuk agihan balik......
Kalau tak silap saya yang berniaga ni adalah asnaf LZS yang menerima bantuan perniagaan dari LZS...rasanya dah banyak tempat dia g kot sampai ker semenyih saya jumpa dier.....banyak kali gak saya dok terserempak dengan lori makcik ni kat atas jalan tapi bukan berniaga cuma.....mungkin mencari2 tempat nak berniaga.....kalau kat Hulu Langat tu biasa nampak....sampai bini aku pun dok tanya pada aku....hehe.....anyway saya bukannya apa cuma bangga dengan design dan logo yang tertera di badan lori kerana saya dan rakan2 yang lain sebahagian dari mereka....so sama-samalah kita mendoakan kejayaan mereka dimana jua mereka hinggap dan singgah...moga ada insan yang prihatin dan sudi menegur akan isi yang ada....SEMOGA BERJAYA mengharungi liku2 hidup yang penuh ranjau dan onak ini.....selamat menyambut Ramadhan Al Mubarakh juga dari kami buat mereka-mereka........salam/ adios.....

4 comments:

Anonymous said...

apa syarat untuk saya mohon bantuan perniagaan daripada LZS? Kalo saya duduk kat luar selangor prosedur dia sama jugak ke?

WILAYAH SELATAN said...

salam....lina, syarat dan prosedur adlh berbeza2 disetiap negeri kerana ianya tertakluk kpd pengurusan setiap negeri masing2 cuma dari syariah mungkin sama....pn. lina cuba dapatkan info dari negeri tempat puan tinggal....selamat mencuba

Anonymous said...

terima kasih ustaz, insya Allah saya akan cuba nanti :)

asari said...

beginilah kehidupan...